همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور از تشدید برخورد با متجاوزان به خطوط عبوری مقابل خبر داد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی، فرمانده پلیس راه کشور جمعه (24 خرداد) با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: این دسته از متخلفان ضمن احضار و توقیف گواهینامه و خودرو به دلیل اخلال در نظم عمومی به دادگاه معرفی می‌شوند.

سرهنگ اسماعیلی به وجود 180 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در کشور اشاره کرد و افزود: از این رقم حدود 100 هزار کیلومتر راه روستایی و 80 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

وی با اشاره به انسداد مقطعی برخی محورهای شمالی در تعطیلات اخیر گفت: یکی از دلایل اصلی انسداد راهها، رانندگان متخلفی هستند که با انحراف به چپ و تجاوز به خط عبوری مقابل موجب ایجاد گره ترافیکی، اختلال در راه و مسدود شدن محورها می‌شوند و سایر رانندگان قانون‌پذیر مجبورند ساعت‌ها در ترافیک مسیر بمانند.

فرمانده پلیس‌راه کشور افزود: این وضعیت در محورهای شمالی مانند هراز، چالوس و فیروزکوه که جاده‌هایی دو بانده و تنگ هستند به مراتب موجب بروز ترافیک‌های طولانی می‌شود.

وی تصریح کرد: پلیس‌راه ناجا در راستای تشدید برخورد با این دسته از رانندگان متخلف از ابتدای تیر ماه سال جاری در صورت مشاهده چنین مواردی ضمن عکس‌برداری و فیلم‌برداری از پلاک خودروهای متخلف، رانندگان آنها را احضار و ضمن توقیف گواهینامه و خودرو به دلیل اخلال در نظم عمومی به دادگاه معرفی می‌کند. فرمانده پلیس‌راه کشور خاطرنشان کرد: در این راستا تیم‌های کنترلی پلیس‌راه به دوربین‌های ویژه برای اجرای این طرح مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به این که در سال 86 حدود یک میلیون و200 هزار خودرو جدید به کشور افزوده و150 هزار خودرو نیز از رده خارج شده است، گفت: بدین ترتیب صف ترافیک خودروها (طول ورود خودروها) به کشور در سال گذشته 2 هزار و 663 کیلومتر افزایش یافت.

فرمانده پلیس‌راه کشور با ابراز نگرانی از افزایش ترافیک محورهای شمالی کشور گفت: با توجه به تعداد خودروهای ورودی در سال گذشته، به51 هزار و 450 کیلومتر معبر جدید برای تردد خودروها نیاز است.

وی با اشاره به این که افزایش بار ترافیکی خصوصا در محورهای شمالی کشور مشهود شده است، گفت: تاریخ مصرف ایمنی جاده‌های چالوس و هراز به اتمام رسیده است و این جاده‌ها هیچ زمانی ایمنی ندارند؛ ولی مجبوریم علی‌رغم میل باطنی آنها را باز نگه داریم.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که هر ماه، حداقل 2 بار این مسیرها به دلایل مختلف از جمله رانش کوه در بهار و زمستان، ریزش سنگ در تابستان و کولاک و بهمن در زمستان مسدود است، تاکید کرد: قدمت 7 دهه‌ای محور چالوس و ریزشهای پی در پی سنگ و بهمن در این مسیر، از سوی دیگر قدمت 4 دهه‌ای محور هراز و یک بانده و کم‌عرض بودن و ریزش پی در پی سنگ و بهمن در آن موجب بروز مشکلات متعدد، بسته شدن‌های متوالی و ناامنی این محورها برای مسافرت شده است، به شکلی که در ایام نوروز پارسال نیز شاهد مسدود شدن محور هراز و چالوس به دلیل ریزش سنگ بودیم و هم‌اکنون نیز محور چالوس علی‌رغم بازگشایی، مسیر امنی برای مسافرت نیست.

اسماعیلی گفت: از سوی دیگر محور قزوین رشت نیز به دلیل ترافیک بالا و قدمت بیش از 3 دهه پاسخگوی سفرهای انجام شده نیست. وی افزود: بر اساس استانداردهای موجود در جاده چالوس روزانه می‌تواند 28 هزار و 800 خودرو در 2 باند رفت و برگشت تردد کند، این در حالیست که در روزهای پیک ترافیک بیش از دو برابر این تعداد خودرو در این محور تردد می‌کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با انتقاد از کندی روند ساخت آزادراه تهران- شمال گفت: تا زمانی که ساخت آزادراه تهران- شمال و بزرگراه قزوین - رشت به پایان نرسد، مردم همچنان باید در جاده‌های شمالی انتظار ترافیک و راهبندان را داشته باشند که این راهبندان هرسال بیشتر خواهد شد.

کد خبر 54765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز